UIT DE QUR’AN EN SUNNAH OM AAN TE TONEN DAT ZWARTE MAGIE BESTAAT

Allah (JAL) zegt:

“En zij volgden wat de duivels beweerden tegen het koninkrijk van Salomo (AS), terwijl Salomo niet ongelovig was, maar de duivels waren ongelovig. Zij onderwezen de mensen magie en wat er aan de twee engelen, Harut en Marut, was geopenbaard in Babylon. Maar de twee engelen onderwijzen niemand tenzij zij zeggen: ‘Wij zijn slechts een beproeving, dus wees niet ongelovig [door magie te beoefenen].’ En [toch] leren zij van hen dat waarmee zij scheiding veroorzaken tussen een man en zijn vrouw. Maar zij doen niemand er kwaad mee, behalve met toestemming van Allah. En de mensen leren wat hen schaadt en hen niet baat. Maar de Kinderen van Israël wisten zeker dat wie magie kocht, in het Hiernamaals geen aandeel zou hebben. En ellendig is wat zij voor zichzelf hebben gekocht, als zij het maar wisten.” (Al-Baqarah: 102)

Ruqya-behandeling in Kerala

“En zij zeiden: ‘Wat voor teken u ook bij ons brengt waarmee u ons betovert, wij zullen niet in u geloven.’” (Al-A’raf: 132)

“En toen zij hadden geworpen, zei Mozes: ‘Wat u heeft gebracht, is [alleen] magie. Voorwaar, Allah zal de waardeloosheid ervan openbaren. Voorwaar, Allah herstelt het werk van de corrupten niet.’” (Yunus: 81)

“Zeg: ‘Ik zoek toevlucht bij de Heer van de dageraad. Tegen het kwaad van wat Hij heeft geschapen. En tegen het kwaad van de duisternis wanneer het zich vestigt. En tegen het kwaad van degenen die knopen blazen. En tegen het kwaad van een afgunstige wanneer hij afgunstig is.’” (Al-Falaq: 1-5)

Uit overleveringen van Abdullah ibn Umar (RAA): Twee mannen kwamen uit het Oosten en spraken de mensen aan die verbaasd waren over hun welsprekendheid. Hierop zei Allah’s Boodschapper ﷺ: “Sommige welsprekendheid is zo effectief als magie.” (Bukhari)

Verteld door Aisha (RAA): “Een man bekend als Labid ibn al-A’sam van de stam Banu Zurayq voerde magie uit op Allah’s Boodschapper ﷺ totdat Allah’s Boodschapper ﷺ begon te denken dat hij iets had gedaan wat hij in werkelijkheid niet had gedaan. Op een dag of een nacht terwijl hij bij mij was, riep hij Allah (SWT) voor een lange periode aan en zei toen: ‘O Aisha! Weet je dat Allah me heeft ingelicht over de kwestie waarover ik Hem heb gevraagd? Twee mannen kwamen naar me toe en een van hen zat bij mijn hoofd en de andere bij mijn voeten. Een van hen zei tegen zijn metgezel: ‘Wat is er met deze man aan de hand?’ De ander antwoordde: ‘Hij is onder invloed van Matbob.’ De eerste vroeg: ‘Wie heeft dat gedaan?’ De ander antwoordde: ‘Labid ibn Al-A’sam.’ De eerste vroeg: ‘Welk materiaal heeft hij gebruikt?’ De ander antwoordde: ‘Een kam en de haren die eraan vastzaten, en het stuifmeel van een mannelijke dadelpalm.’ De eerste vroeg: ‘Waar is dat?’ De ander antwoordde: ‘Dat is in de put van Daman!” Dus ging Allah’s Boodschapper ﷺ samen met enkele van zijn metgezellen daarheen en keerde terug, zeggende: ‘O Aisha, de kleur van het water is als de infusie van hennablaadjes en de toppen van de dadelpalmbomen in de buurt ervan lijken op de hoofden van de duivels.’ Ik vroeg: ‘O Allah’s Boodschapper, waarom laat je het niet aan de mensen zien?’ Hij zei: ‘Omdat Allah (SWT) me heeft genezen, wil ik niet dat het kwaad zich onder de mensen verspreidt.’ Toen beval hij dat de put met aarde gevuld zou worden.” (Bukhari & Muslim)

Ruqya behandeling in Bangalore

Volgens Al Mu’tazilah hebben ze de bovenstaande Hadith verworpen op grond dat het de status van het profeetschap zou ondermijnen en twijfel zou zaaien over de authenticiteit ervan. Ze zeggen dat het

accepteren van deze Hadith en soortgelijke Hadiths het geloofwaardigheidsniveau van de islamitische wetgeving zou verzwakken. Ze gaven als voorbeeld dat toen de Profeet ﷺ zei dat Jibreel (AS) naar hem toe was gekomen, ze zeiden dat hij zich hem alleen maar had ingebeeld en dat hij zich de goddelijke inspiratie alleen maar had ingebeeld. Volgens Al Mazari is dit volkomen onwaar, omdat het bewijs van de Boodschap, namelijk het wonder van het ontvangen van goddelijke inspiratie, wijst op de waarachtigheid van de Profeet en zijn onfeilbaarheid bij het overbrengen van de boodschap. Daarom is geloven in iets dat door bewijs is weerlegd onjuist. (Zaad Al Muslim: 4/221)

Volgens Abu Al-Janki Al Yousifi werd de ziekte van de Profeet ﷺ, als gevolg van de invloed van sihr die aan hem was gedaan, niet beïnvloed door zijn profeetschap. Dit komt omdat ziekte zonder enig verward effect in dit leven de Boodschappers in het algemeen trof en zelfs hun status in het hiernamaals zou verhogen. Daarom zou het feit dat de Profeet ﷺ zich inbeeldde, als gevolg van de ziekte veroorzaakt door sihr, dat hij iets van de dagelijkse routine-activiteiten van het leven had gedaan, wat hij niet had gedaan, en het feit dat hij volledig herstelde van de ziekte met de steun van Allah (SWT), die de plek onthulde waar de sihr begraven lag, betekent dat de boodschap hier helemaal niet door zou worden beïnvloed, omdat het gewoon een ziekte was zoals alle andere. In werkelijkheid beïnvloedde sihr zijn redenering niet, maar alleen zijn waarneming. Het feit dat de Profeet ﷺ zich inbeeldde dat hij een van zijn vrouwen aanraakte, wat hij in werkelijkheid niet deed, dergelijke verbeeldingsacties zijn niet schadelijk voor iemands gezondheid.

Abu Hurairah (RAA) overleverde dat de Profeet ﷺ zei: “Vermijd de zeven dodelijke zonden.” Mensen vroegen: ‘Wat zijn ze?’ De Profeet ﷺ antwoordde: “Shirk (afgoderij), Sihr (Magie), onrechtmatige moord op een persoon, leven van geld uit woeker, het toe-eigenen van het bezit van een wees, terugtrekken op het moment van Jihad en het beschuldigen van een onschuldige getrouwde vrouw van overspel.” (Bukhari & Muslim)

In deze Hadith verwijst de Profeet ﷺ naar Astrologie als een van de takken van het leren van sihr, en daarom is het aan de moslims om het te vermijden. Deze Hadith is ook een bewijs om aan te tonen dat sihr een echte wetenschap is die geleerd kan worden. Verdere bewijzen zijn te vinden in de volgende verzen: “En zij volgden wat de duivels uitsloegen tijdens het koningschap van Sulaiman (AS), terwijl Sulaiman niet ongelovig was, maar het waren de duivels die ongelovig waren. Zij onderwezen de mensen magie en wat aan de twee engelen in Babylon was geopenbaard, Harut en Marut. Maar de twee engelen leerden niemand, zonder te zeggen: ‘Wij zijn slechts een beproeving, wees dus niet ongelovig [door magie te beoefenen]. ‘ En [toch] leerden ze van hen waarmee zij een scheiding tussen man en vrouw teweegbrachten. Maar zij konden er niemand mee schaden behalve met de toestemming van Allah. En de mensen leren wat hen schaadt en hen geen baat brengt. Maar de Kinderen van Israël wisten zeker dat wie magie kocht, geen aandeel zou hebben in het Hiernamaals. En ellendig is dat waarmee zij zichzelf hebben verkocht, als zij het maar wisten.” (Al-Baqarah: 102)

Het is dus duidelijk uit het bovenstaande vers en de Hadith dat sihr een wetenschap is zoals andere wetenschappen, met zijn eigen fundamenten. Desalniettemin veroordelen de Qur’an en Sunnah het leren van sihr.

Imran ibn Husayn (RAA) overleverde dat de Profeet ﷺ zei: “Hij behoort niet tot ons die ‘Tatayyur’ (voortekenen) beoefent of het voor hem laat doen; die ‘Takahhun’ (waarzeggerij) beoefent of het voor hem laat doen of die ‘Sihr’ (magie) beoefent of het voor hem laat doen. Wie de diensten van een waarzegger heeft gezocht en gelooft in wat hij heeft gebracht, heeft in feite ongeloof gepleegd in de boodschap die naar Muhammad ﷺ is gezonden.” (Al-Haythami verklaarde in Al-Majma’ (5/20), Al-Bazar en de keten van overdracht

omvat autoriteiten die voldoen aan de eisen voor het overbrengen van authentieke tradities)

De waarschuwing van de Profeet ﷺ tegen het beoefenen van waarzeggerij, magie of voortekenen is opnieuw bewijs van het bestaan ervan, anders zou de Profeet ﷺ er niet voor hebben gewaarschuwd.

Abu Musa Al-Ash’ari (RAA) overleverde dat de Profeet ﷺ zei: “Degene die regelmatig alcohol drinkt, gelooft dat de kracht van magie om een individu schade toe te brengen onafhankelijk is van de tussenkomst van Allah, of de relaties met zijn familieleden verbreekt, zal het Paradijs niet binnengaan.” (Ibn Hibban)

Het bewijs voor het bestaan van magie in de bovenstaande Hadith ligt opnieuw in de waarschuwing van de Profeet ﷺ tegen het geloven in de kracht van sihr om een individu te beïnvloeden onafhankelijk van de tussenkomst van Allah.

Tags: behandeling van zwarte magie in Bangalore, behandeling van zwarte magie in Kerala, ruqya-behandeling in Bangalore, ruqya-behandeling in Kerala, behandeling van shir in Kerala

Kan iedereen Ruqyah doen, of is het alleen voor bepaalde mensen?

Er is een misvatting dat Ruqyah exclusief is voor bepaalde individuen. Ruqyah kan en moet worden uitgevoerd door elke moslim.

Is het beter om Ruqyah te reciteren dan ernaar te luisteren?

Men zou zelf moeten reciteren als ze dat op de juiste manier kunnen doen. Echter, Ruqyah moet mogelijk gedurende lange perioden worden uitgevoerd en men kan niet in staat zijn om gedurende zulke tijd te reciteren. Daarom kan men luisteren naar een Ruqyah-audio of iemand anders vragen om het over hen te reciteren.

Hoe lang moet de Ruqyah gereciteerd of beluisterd worden?

Luister naar Ruqyah gedurende enkele uren per dag. Idealiter zou men andere activiteiten moeten stopzetten en zich richten op de Ruqyah totdat het beter gaat. Dit kan enkele dagen duren of zelfs langer, afhankelijk van de ernst van de ziekte, magie of het boze oog.

Als het reciteren of luisteren naar Ruqyah geen verschil maakt, moet men hun yaqīn (overtuiging) en niyyah (intentie) in twijfel trekken. Men moet ook istighfār doen (vergiffenis zoeken bij Allah) omdat er mogelijk een zonde is die Allahs hulp belet. Istighfār opent alle gesloten deuren.

De beste maatstaf om te weten of men getroffen is, is de Qur’ān. Niets kan zich verbergen voor de krachtige en opperste woorden van de Almachtige ﷻ. Men kan pijn voelen tijdens het reciteren of luisteren naar Ruqyah. Men kan ook onrustig of bang voelen. Andere symptomen kunnen jeuk, braken, diarree, koorts, zweten, een drang om te plassen of slaperigheid omvatten. Als deze symptomen zich voordoen, blijf dan doorgaan met het reciteren of luisteren naar Ruqyah, vooral naar de verzen die deze symptomen verergeren.

Ziekten veroorzaakt door zwarte magie en het boze oog kunnen vaak fysieke aandoeningen veroorzaken. Deze moeten medisch worden behandeld naast Ruqyah.

Naast conventionele geneeskunde moet men een gezonde levensstijl aannemen en het zonnaprescriptie van matig eten maar voedzaam volgen.

Onze consumptie en de middelen om deze te verkrijgen, moeten ook halāl zijn. Na Ruqyah kan men zich zwak voelen. Het eten van voedingsmiddelen die rijk zijn aan energie, waaronder Talbīnah (gerstepap), is daarom nuttig.

Vraag: In sommige gevallen, vooral wanneer er veel patiënten zijn, verzamelt een Raki zijn patiënten op één plek en reciteert de Ruqya over de luidspreker. Wat is de geldigheid van het uitvoeren van een groeps-Ruqya, en wat is de geldigheid van het gebruik van de luidspreker?

Antwoord: Sommige Raqis hebben dergelijke Ruqyas uitgevoerd, en de resultaten waren gunstig voor veel patiënten. In zulke gevallen lijden de duivels die de bezetenen in zich hebben terwijl ze luisteren naar de verzen en gebeden van de Koran, en als gevolg daarvan worden ze verdreven. Aan de andere kant, omdat de Koran zelf een genezing is, wordt de luisteraar beïnvloed door zijn helende kracht, zelfs in afwezigheid van Nafth (het blazen van de Raki van adem in zijn handen tijdens Ruqya). In een aanbevolen Ruqya moet de Raki echter dicht genoeg bij de patiënt zijn om de handelingen van recitatie, Nafth en wrijven op zo’n juiste manier uit te voeren dat de patiënt het maximale voordeel uit de Ruqya kan halen. Als het mogelijk is, moet elke patiënt individueel worden behandeld. Zo niet, dan kunnen groeps-Ruqyas zoals hierboven genoemd worden uitgevoerd, hoewel ze niet zo effectief worden verwacht als individuele. *1 Wallahu-A’lam.

(1) Een fatwa van Al-Jibreen, door hem ondertekend.

Vraag: Wat te zeggen over degenen die niet geloven in de genezende kracht van de Qur’an, die behandeling ermee beschouwen als een mythe en die geloven dat de juiste behandeling alleen kan worden gedaan door materiële middelen zoals in de medische praktijk?

Antwoord: Geloven dat de Qur’an geen genezing is, gaat in tegen de Qur’an en de Hadith. In de Qur’an zegt Allah: “(82) En Wij openbaren van de Qur’an wat genezing en barmhartigheid is voor de gelovigen.” 1 Hij zegt ook: “(44) Zeg: Het [de Qur’an] is voor degenen die erin geloven een leiding en een genezing.” 2 De Hadith rapporteert het geval van de Sahabi (de metgezel van de Profeet) die een patiënt behandelde die gestoken was door een schorpioen.

De patiënt genas en kon zonder enig lijden lopen na de Ruqya-behandeling. *3 Veel andere succesvolle gevallen zijn gemeld. Ervaring leert ons dat sommige ziekten die te moeilijk zijn voor bekwame artsen om te behandelen met bekende medische middelen (medicijnen en operaties), effectief zijn behandeld met Ruqyas – door toestemming van Allah.

Uiteraard zijn sommige medische doktoren, door de aard van hun opleiding, waarschijnlijk geneigd te ontkennen dat mensen bezeten kunnen zijn door de duivel of beïnvloed kunnen worden door magie of afgunst. Aangezien dergelijke oorzaken niet materieel kunnen worden geïdentificeerd door gewone medische instrumenten, zoals de stethoscoop, de

microscoop en röntgenfoto’s, worden patiënten beoordeeld als lichamelijk gezond ondanks hun epileptische aanvallen, flauwvallen en innerlijk lijden, wat hen stoort en slapeloosheid en rusteloosheid veroorzaakt.

Echter, zodra diezelfde patiënten worden behandeld met wettige ruqyas, wordt hun lijden – met de toestemming van Allah – weggenomen. Hoe effectief Ruqyas zijn, hangt af van de religieuze toestanden van de Raqis en de patiënten. Wat betreft de Raqi, hangt veel af van zijn beheersing van relevante gebeden en Qur’an-verzen en van zijn geloof, eerlijkheid, zuiverheid van intentie en vermijding van verdachte daden. Patiënten daarentegen moeten toegewijde moslims zijn, die geloven in de eenheid van Allah en zonden vermijden. Dergelijke kwaliteiten van Raqis en patiënten zouden – met de toestemming van Allah – goede resultaten moeten opleveren. *4

(4) Een fatwa van Al-Jibreen, door hem ondertekend.

Vraag: In een van uw fatwa’s over het ontvangen van vergoedingen voor Ruqyas, zei u: “Er is geen bezwaar tegen het ontvangen van vergoedingen voor het uitvoeren van een Ruqya op voorwaarde dat genezing optreedt.” Is deze voorwaarde van toepassing op de arts? In vergelijking met de toestemming om vergoedingen te ontvangen voor recitatie, is het toegestaan ​​om vergoedingen te vragen voor het uitvoeren van bezweringen met geschreven Qur’an-verzen en voor recitatie over olie en gezond water?

Antwoord: Zoals Abu-Saeed Al-Khudri heeft overgeleverd, voerde een metgezel van de Profeet een Ruqya uit op het stamhoofd na overeenstemming over een vergoeding ter waarde van een kudde schapen als hij genas. Wat betreft het loon (schapen) dat voor de Ruqya werd ontvangen, zei de Profeet صلى الله عليه وسلم tegen die metgezellen: “Verdeel de schapen onder jullie en wijs een deel aan mij toe.” *5 Hij zei ook: “Het meest waardig om vergoedingen te vragen is het Boek van Allah.”

Wat betreft de arts, als hij vaste

vergoedingen eist, wordt genezing een voorwaarde, behalve in het geval van overeenkomst om de kosten van behandeling en medicijnen te betalen. Wat betreft bezweringen, ze zijn in wezen Ruqyas, dat wil zeggen recitaties met Nafth naar de patiënt, en het schrijven van Qur’an-verzen in saffraanwater op papier; ze kunnen worden vergeleken met medicijnen, en daarom kunnen vergoedingen worden gevraagd voor het uitvoeren ervan. Op dezelfde manier kan de werkelijke prijs van olie of gezond water waarop recitatie wordt gedaan, in rekening worden gebracht zonder toevoegingen. *7

(5) Sahih Al-Bukhari, Kitab Attib (Boek der Geneeskunde), Hadith nr. 5749 & Sahih Muslim, Kitab Asslam (Boek van Vrede), Hadith nr. 2201.

(6) Sahih Al-Bukhari, Kitab Attib (Boek der Geneeskunde), Hadith nr. 5737.

(7) Een fatwa van Al-Jibreen, door hem ondertekend.

Vraag: Er is onenigheid ontstaan over wie gekwalificeerd is om de Qur’an te reciteren voor Ruqyas. Sommigen beweren dat alleen degenen die kennis hebben van de shari’a, moeten worden toegestaan om Ruqyas uit te voeren. Anderen beweren dat het kunnen reciteren van de Qur’an en het hebben van een gezond geloof, rechtvaardigheid en vroomheid voldoende kwalificaties zijn voor het uitvoeren van Ruqya. Kunt u de islamitische regelgeving over dit onderwerp uitleggen? Moge Allah u belonen.

Antwoord: De regelgeving op dit gebied is dat Ruqyas geldig zijn als ze worden uitgevoerd door mensen met een gezond geloof, goede daden en gedrag, en die de Qur’an goed kunnen reciteren en begrijpen, zonder per se kennis of praktijk van de shari’a te bezitten. Dit kan worden afgeleid uit het verhaal van Abu Saeed over de man die met Ruqya een persoon behandelde die door een schorpioen was gestoken. Abu Saeed vermeldde dat de man niet bekend stond om het uitvoeren van Ruqyas. Ook moet de Raqi zijn intentie zuiveren, de belangen van de patiënten vooropstellen en zich niet bezighouden met geld verdienen,

zodat de behandeling het meest effectief kan zijn. *10

(10) Een fatwa van Al-Jibreen, door hem ondertekend.

Degene die getroffen is, weigert de Ruqyah te reciteren of te beluisteren.

Iemand die niet naar Ruqyah wil luisteren, moet worden gedwongen, omdat de shaytān hen ervan weerhoudt om behandeling te zoeken. Als het nog steeds moeilijk is, kan men namens hen reciteren en blazen op water en olie. De getroffen persoon moet worden aangemoedigd om deze te drinken en te gebruiken.

Helpen de Soennah-ochtend- en avondadhkār?

De ochtend- en avondadhkār (herinneringen uit de Soennah na Fajr en ‘Asr) zijn de beste middelen om zichzelf te beschermen tegen het boze oog, magie en andere kwellingen. Als iemand al getroffen is, moeten deze adhkar ook worden gelezen samen met de Ruqyah-behandeling.

De ochtend- en avondadhkār zijn zeer belangrijk en mogen nooit worden verwaarloosd. Iemand die genezen is door Ruqyah blijft altijd blootgesteld aan kwade invloeden als ze deze adhkar verwaarlozen.

Wat is een Ruqyah-bad?

Een Ruqyah-bad is waarbij men baadt in water waarover is gereciteerd. Terwijl men Ruqyah over het water reciteert, moet men de mond dicht bij het water houden, in het water ademen en er herhaaldelijk overheen blazen. Baden moeten dagelijks worden gedaan voor positieve resultaten. Bij ernstigere kwellingen moeten dagelijkse baden doorgaan totdat de symptomen afnemen.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top